Táltos Szülőkör Egyesület

Segítse adományával a hátrányos helyzetű gyerekeket!
Adószáma: 18463536-1-06

Bővebb információ >>

Táltos Szülőkör Egyesület

A Táltos Iskola a szokványostól kicsit eltérő tanítási és tanulási módszertanának járt utána portálunk. A hódmezővásárhelyi tagintézményében beszélgettünk Vágvölgyi Attilával, a tagiskola vezetőjével.

Szegedi központú az intézmény, alapító igazgatója Mártonné Ritter Mária irányításával működik. Általános iskolai, gimnáziumi oktatással, szakiskolai képzésekkel, illetve művészeti oktatással, óvodai neveléssel (StarKids Ovi) foglalkozik:

Forrás: Promenad.hu

(jelenlegi ovisok megsapkásodva)

Forrás: Promenad.hu

Hódmezővásárhelyen az intézmény változatos oktatási lehetőségeit ingyenesen vehetik igénybe az iskola diákjai, akiknek ugyanolyan követelményeket kell teljesíteniük, mint a város más általános iskoláiba járó gyerekeknek. Az óvodás és első osztályba lépő gyerekeknek lehetőségük van arra, hogy a Táltos égisze alatt tanulhassanak, óvodától az érettségi és/vagy OKJ-s vizsga letételéig. „Általában az a tapasztalat, hogy ha a család – pontosabban a gyermek ­– megszereti az ovit, akkor a gyermek a Táltos általános iskolájában kezdi meg iskolás éveit.” (Vágvölgyi Attila)

Forrás: Promenad.hu

(a tagintézmény vezetője)

Ha a 8. osztályt befejezi a tanuló, akkor jöhet a döntés, hogy hova tovább. „Mi is lehetőséget biztosítunk jól hasznosítható szakképesítés megszerzésére A 2015/2016-os tanévben lovastúra-vezető képzést indítunk” (V.A.). A lovas-turizmust, a lovaglást, lovas vendéglátást, fogathajtást sajátíthatják el a tanulók, és érettségihez is jutnak. (elérhetőségek lentebb)

 

A módszertanuk pillérei

1. Kis osztálylétszám

A 16 fős osztálylétszám az általános, vagy éppen ez alatt működnek az iskola osztályai. „Az alacsony osztálylétszám nagyobb lehetőséget biztosít az egyéni képességek kibontakoztatására.” (V.A.)

2. Komplex tanári kar

A pedagógusok többsége tanári, tanítói végzettséggel rendelkezik, e mellet sajátították el a kompetencia alapú oktatás, egyéni bánásmód, differenciált tanulásszervezés alkalmazásához szükséges ismereteket. Emellett a tantestület fontos része a gyógypedagógusokból, logopédusokból, fejlesztőpedagógusokból álló team, akik biztosítják a tanulók hatékony egyéni, kiscsoportos fejlesztését, együttműködnek az osztálytanítókkal, tanárokkal, szülőkkel a tanulók számára meghatározott fejlesztési irányok megvalósításában.

„Nagyon fontos, hogy az iskola nevelői hatékonyan alkalmazzák differenciálás módszertanát (szerk. egyes tanulóhoz igazítják az oktatás formáját, módját), interaktív órákat vagy játékos foglalkozásokat tartanak.” (V.A.)

3. A tanári munka, változatos oktatási kínálat

Nem a frontális osztálymunka a jellemző a Táltos Iskolában, hanem a pedagógusok arra törekednek, hogy cselekedtetve tanítsák meg a tananyagot, céljuk, hogy minden kisdiákban megtalálják azt, amiben tehetséges, és abban sikerélményhez juttassák. Éppen ezért változatos foglalkozásokat igyekeznek tartani a délutáni idősávban is. „Megtalálni a gyerekben azt a dolgot, ami után érdeklődik, abban sikerekhez juttatni. Hogyha ez sikerül, akkor ez kihat a többi tantárgyból levő teljesítményére.” (V.A.)

Egyik ilyen kiemelkedő példa a kézügyesség, manuális készség fejlesztése a művészeti képzésen keresztül. A művészeti nevelésbe mesterembereket, művészembereket – nemcsak tanárokat – vontak be. Helyi művészekről van szó, akik az életükkel, a magatartásukkal, a pályafutásukkal nyújtanak mintát a gyerekeknek, ezentúl – ráadásul – a sikereiket helyben tudták elérni. Nagyon jó az iskola kapcsolata, az együttműködés, például Pápai Katalin keramikussal, Kovács Katalin képzőművésszel, de sokáig dolgozott Kovács Emőke is a tanári karral együttműködve. Ők megmutatták: a munkával értéket tudnak teremteni, díjakat nyernek, az alkotásaikat középületeken, kiállításokon stb. láthatják. Mindezzel mintát mutatnak a diákoknak, hogy ők is értéket teremthetnek például kézműveskedéssel, kerámiázással.

Igyekeznek a kifejezőkészséget, a társas kapcsolatokat is ápolni, ezt például a drámafoglalkozások segítik, ahová szívesen járnak a gyerekek. Vannak táncórák, mozgásórák, mozgásterápiás foglalkozások, diáklap-szerkesztés és sportfoglalkozások is.

Fontos szerepet szánnak az idegennyelv oktatásnak. Ötödik, hatodik osztályban a tanulók heti 5 órában tanulják az angolt azzal a céllal, hogy a gyerekek a globális világban, nemzetközi színtéren is meg tudják állni a helyüket. Már az óvodában is erre törekednek, ahol a Helen Doron Nyelviskola vezetője, Józsa Enikő tanítja az angol nyelvet. A kisgyermekkori nyelvoktatás speciális módszereit alkalmazza foglalkozásain. Aki megnéz egy óvodai foglalkozását, az meglepődik, hogy kreatív módszereivel, milyen látványos eredményeket tud elérni a kicsiknél is.

4. Az iskolai hétköznapok

Az iskolai tanórák 45 percesek, nyolckor csengetnek be, negyedórás szünetekkel. Ebédszünet után délutáni foglalkozásokra kerül sor. Itt lehetőség van tanulószobára, napközis foglalkozásokra, amelyet a sport-, művészeti és egyéb foglalkozások követnek, amelyeket az „aznapi kínálatból” a kisdiák szabadon, érdeklődésének megfelelően választhat.

5. A cselekedtetve oktatás

Az iskola arra törekszik, hogy a tanuló saját tapasztalatszerzésén keresztül sajátítsa el a tananyagot. Az ehhez szükséges technikai eszközök és szakértelem az intézmény rendelkezésére áll. A fenntartó és a sikeres pályázatok lehetővé tették, hogy az intézmény jelentős számú interaktív táblát, projektort, számítógép- és laptopállományt, tanulói tableteket állíthatott e cél megvalósításának szolgálatába.

Forrás: Promenad.hu

(az órai munka)

Forrás: Promenad.hu

Az órát tartó tanító Csikós Andrea (ő lesz a leendő első osztályosok tanító nénije)

A jelentkezésről

„Az óvodába, első osztályba jelentkezők az iskola titkárságán tölthetik ki a jelentkezési lapot. Amennyiben magasabb évfolyam iránt érdeklődik a szülő és a tanuló, akkor lehetőséget biztosítunk számukra, hogy betekintsenek iskolánk és az osztályközösség életébe.” (V.A.)

Beiratkozás:

  • általános iskola: 2015. április 16. (csütörtök) 8–19 óra között

2015. április 17. (péntek) 8–18 óra között

 

  • óvoda: 2015. április 20. (hétfő) 8–18 óra között

2015. április 21. (kedd) 8–18 óra között

Nyílt tanítási napok: 2015. április 16. és április 23.

A leendő elsősöknek Interaktív mesejátékot adnak elő az iskola diákjai, melyet zenés, táncos foglalkozás követ. Időpont: 2015. április 16. 16:30

A lovastúra-vezető képzés iránt érdeklődők az iskola elérhetőségein tájékozódhatnak.

Táltos Tehetséggondozó Általános Iskola, Gimnázium, Szakképző Iskola, Óvoda és Alapfokú Művészeti Iskola Tagintézménye, Hódmezővásárhely

6800 Hódmezővásárhely, Nyár u. 56

Tel.: ( 36) 62/244-790

www.vasarhely.taltos-iskola.hu
E-mail: Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.

Tagintézmény-vezető: Vágvölgyi Attila

 

Forrás: Promenad.hu

Ez az oldal cookie-kat (sütiket) használ a felhasználók hitelesítéséhez és a látogatói statisztikához.

Elfogadom

Facebook oldalunk

Belépés